träning

I told u so! Jag lovade att skriva! Har varit i tränat på Friskis. I'm proud! Sen har jag bara varit o kollat på en ny bikini inför sommaren. Såg en jättesöt som Kenza var modell för, en svart med paljetter från H&M. Helt klart min stil!
Sitter och käkar en banan just nu och kom o tänka på vad såg läst i metro för en vecka sen ungefär. Nu har de tydligen kommit fram till att man blir tjock av frukt också! Men Hallå! Vadfan händer med världen egentligen? Ska man inte äta någonting för att hålla vikten eller vadå? Själv tror jag faktiskt inte ett dugg på det där. Jag tror nästan att frukt ger motsatt effekt. Tar man en frukt då och då som mellanmål istället för en massa vitt bröd går man nog ner i vikt. Men att det är bra att äta frukt innebär inte att man ska frossa i sig 50 stycken om dagen, för då kanske man lägger på sig ngt kilo! Men 50 stycken äpplen om dagen tror jag nästan är omöjligt att kunna trycka i sig, ha ha!

Titta vad jag hittade på ww.nyfikenvital.org!
"Ät mer frukt och grönsaker om du vill gå ner i vikt. Ökat intag visade sig underlätta viktminskning för överviktiga vuxna i en nyligen publicerad studie". 
Så det stämmer alltså! Det stod även att varje 100 g extra frukt i kosten var associerat med en minskning på 300 g. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0