Mmmm Marabou..

Åt precis världens godaste hembakade kladdkaka! Helt underbar!
Kladdkaka toppad med smält Marabou schweizernöt. Hur gott låter inte det?
Nu gör jag något som man egentligen inte ska göra, avslöjar mitt goda recept (a)

1. Blanda 2 ägg med ca 2 dl socker poröst
2. Smält 150 g margarin och tillsätt 5 matskedar kakao, 1 tsk vaniljsocker och 1.5 dl vetemjöl.
3. Häll ner äggsmeten och låt puttra ett tag.
4. Häll smeten i en smord form och toppa med 200-400 gram Marabou Schweizernöt ( ju mer, desto godare ;)! )
5. Grädda mitt i ugnen i ca 25-30 min på 150 grader. Färdig att servera!















Ni måste bara testa den!
Nu ska jag nog kolla på tv en stund sen lägga mig. Är dötrött. Puss!

Kommentarer
Postat av: emilia davidsson

tack baby för receptet ;) nej men vi måste baka den någon dag! vi som har sagt så många gånger att vi ska göra de! förresten, kolla min blogg idag :) ! <3

2009-05-12 @ 14:49:50
URL: http://emiliawd.blogg.se/
Postat av: daphne

2009-05-12 @ 20:27:19
Postat av: daphne

kommer från och med nu kalla dig för mat-rebecka! <3

2009-05-12 @ 20:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0