Ändra idealbilden!



Är det så här idealet ser ut i dag? (bilden till vänster)
Fy säger jag bara! Jag själv påverkades under en tid av alla retuscherade bilder och anorektiska förebilder, och det slår jag vad om att jag inte var/är ensam om! Jag tränade och tränade samtidigt som jag knappt åt någonting, och det kan jag säga att jag mådde piss utav. Tappade både socialt umgänge och greppet om skolan. Allt gick i krasch.
Jag tycker de ska ändra idealbilden till en mer normal bild av människan, ungefär som kroppen till höger. Det är både snyggare och mer hälsosamt. Och inte bara enligt läkare, utan även av oss enskilda individer. Så varför inte göra ngt åt saken? Håller ni inte med?
Beyoncé är ju klart snyggare än Paris Hilton, right?

Ni som har ätstörningar och liknande, eller bara fixa idéer:
- Det är bevisat att man är 20% snyggare i verkligheten än vad spegelbilden visar

Vill ni hålla vikten:
- Promenera i rask takt (Gåstavar är ett annat alternativ) ca tre gånger i veckan i 40 min.
- Undvik sötsaker och skräpmat (eller ät med måtta)
- Ät var tredje timme & var noga med att äta frukost Varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0