tjohej

Bakade precis en massa pepparkakor med mamma och syster. Fina blev de allt. Dock blev det inte så många kakor eftersom jag redan hunnit käka upp hälften av degen innan vi började. haha rätt typiskt, ni kanske också varit med om det någon jul? Nu håller de i alla fall på att grädda i ugnen, och när de är klara ska jag laga middag. Kycklingfilé och stekt potatis blir det i dag :) Därefter ska jag iväg och sola på Solkungens solarium vid Rådhuset.

Hmm vad har jag gjort i helgen .. ?
I fredags var jag med Bellan ett tag, sedan träffade jag världens uinderbaraste kille, Alexander, som jag känt i två års tid nu. Därefter drog jag hem och gjorde mig i ordning inför en fest som skulle hållas hos Sara på fridhemsplan. Senare kom Alex och hans polare dit. Efter att ha varit där i någon timme drog jag och två av Alex kompisar, Tobias och Isak till Berns och släppte loss.
I lördags var jag bara hemma, lagade pasta med strimlad kycklingfilé i creme fraiche till familjen. Vi hade det supertrevligt! Vi bestämde oss för att ha en "liten" julafton, nu innan jag åker, så att jag kan fira med familjen också.
Själv har jag tröttnat lite på det vanliga svenska julbordet med prinskorv, rödbetssallad, skinka, sill osv. Därför bestämde vi oss för att ta något annat smarrigt.
I söndags var jag med Nardos och Nicole. Vi drog till Daglivs på fridhemsplan och köpte godis och julmust, sedan drog vi hem till Nicole och kollade på någon film som hon hade hemma (kommer dock inte ihåg vad den heter, men kass var den kan jag lova!).

Nu måste jag kila, pepparkakorna blir brända! Men jag skriver mer när jag kommer hem!
Au revoir mes amis!


Kommentarer
Postat av: Hampus

haha vilken himla bra resumè av vad som hänt .. :)



vad bra att du håller kvar vid ditt gamla namn (ribeck) för det var grymt lätt att hitta dig, gjorde det på första försöket ;)



aja fin liten blogg du har, ska läsa alla andra inlägg när jag får tid .. :)



/Tym

2008-12-23 @ 22:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0